powody dla biznesu klasycznego do posiadania aplikacji mobilnej

Dotarcie do grup docelowych

Wiele firm skorzystało już z okazji i wydało aplikację mobilną dostosowaną do swojego biznesu. Jako pierwszy przykład weźmy sektor finansowy. Wyobrażacie sobie bank bez możliwości połączenia się z kontem za pośrednictwem smartfona? Pewnie tak, mamy przecież opcję strony mobilnej, ale dla pewnej grupy docelowej bank w takim momencie traci na atrakcyjności. Spójrzmy na tę sytuację ze strony miłośnika wszystkiego, co mobilne. Jeżeli odnajdziemy identyczną ofertę dwóch banków, a tylko jeden z nich posiada aplikację mobilną, istnieje bardzo duża szansa, że skorzystamy właśnie z jego usług.

Kolejny kanał sprzedaży

Właściciele biznesu bardzo dobrze zdają sobie sprawie, że każdy z potencjalnych klientów ma swoje upodobania. Wielu z kupujących nie wyobraża sobie zakupów online, dla innych stanie w kolejkach i wybieranie produktów ze sklepowych półek to marnotrawstwo czasu. To zrozumiałe. Każdy z nas posiada jakieś przyzwyczajenia i zasady. Co z osobami, które preferują zakupy za pośrednictwem smartfona? Aplikacja mobilna będzie idealnym rozwiązaniem, będąc tym samym kolejnym kanałem sprzedaży.

Zadowolenie użytkowników

Zadowolony klient to wierny klient. Jeżeli część użytkowników z chęcią skorzystałaby z aplikacji, to nie blokujmy im tej opcji. Warto pamiętać, że niezadowolony klient pójdzie do konkurencji, a pełen radości może pomóc w pozyskaniu innych potencjalnych klientów za pomocą marketingu szeptanego.

Zadowoleni klientów przynosi dochody

Ramię w ramię z trendami

Nikt nie lubi wydawać pieniędzy na marne. Jeżeli już przekazujemy je w obce ręce, to dokładnie obserwujemy firmę i systematycznie porównujemy ją z konkurencją. Jeżeli przestała się rozwijać, zaczyna do nas docierać, że wydana przez nas gotówka nie jest dobrą inwestycją, tylko trafia do „portmonetki żony prezesa”. Podążanie za trendami oferuje ciągły wzrost zadowolenia (patrz punkt wyżej), budzi zaufanie do marki (rozwijająca się marka wydaje się bardziej stabilna) oraz podnosi jej prestiż (punkt poniżej).

Prestiż dla firmy

Samo posiadanie aplikacji będzie cieszyć nie tylko naszego klienta. Jeżeli stworzymy produkt, który odniesie sukces na rynku, możemy liczyć na wzrost prestiżu naszej firmy. Setki pozytywnych komentarzy na Google Play, przychylne wpisy blogerów, a nawet nagrody w dziedzinie aplikacji mobilnych dadzą pozytywny rozgłos o naszym biznesie, jednocześnie budując jego prestiż.